Десять золотих правил батькам

У всі часи (і в наш також) вихователів можна було умовно поділити на дві великі групи. Одні вважають, що успіх у вихованні залежить від керівництва дитиною, її підкорення волі дорослого. Інші вбачають основу виховання у доброму відношенні до дітей. І першим і другим вдалося успішно впоратись з деякими труднощами виховання, але тільки жорстокість або тільки доброта не змогли допомогти в усіх випадках.

І це відбувається тому, що батьки не враховують основних правил виховання. Які ж вони ці правила виховання?

 

Правило перше. Ніколи не беріться за виховання у поганому настрої.

Виховання дітей – це одне з самих прекрасних занять людини і його, безперечно, повинні супроводжувати хороший настрій, спокій, схильність до спілкування.

Щоб переконатись у цьому, ви самі повинні дати відповідь на ряд запитань : де вам краще – в компанії друзів, прихильних до вас, чи в компанії певних суб'єктів, де кожен займається своєю справою? Чи подобається вам, коли на вас кричать, чи ви надаєте перевагу нормальному тону розмови? Звичайно, будь-яка людина на ці питання дасть однозначну відповідь. Але, на жаль, чомусь не всі батьки пам'ятають ці прості істини в щоденному спілкування з дітьми.

 

Правило друге. Ясно визначте, чого ви хочете від дитини (і поясніть їй це), а також дізнайтесь, що вона сама думає з цього приводу.

Діти народжуються “готовими людьми”. І якщо ви хочете, щоб ваші діти були розумними, сміливими, веселими, сильними, мужніми і т.д .- виховайте їх такими. При цьому деякі батьки чітко не уявляють собі, чого вони хочуть від дітей ; вони лише знають, що в дітях їх дещо “не влаштовує”. Головне переконати дитину, що ваша виховна мета – це і її мета. Але мета може бути досягнута й іншим шляхом, не так як ви пропонуєте. Діти живуть своїм життям, а не просто життям батьків.

 

Правило третє. Надавайте дитині самостійність.

Виховуйте, але не контролюйте кожен крок. Люди не люблять, коли хтось нав'язує готові рішення, контролює вчинки. Діти – це ті ж люди, і ніщо людське їм не чуже. Але діти – люди недосвідчені. І вони хочуть, як правило, до всього дійти самі, зробити це вони зможуть лише за допомогою дорослого, але за допомогою тактовною. І це повинна бути лише допомога, а не підміна дій дитини діями дорослого.

 

Правило четверте. Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і час від часу розбирайте з дитиною його правильні і хибні кроки на шляху до мети.

При цьому важливе емоційне реагування на кожне досягнення дитини.

 

Правило п’яте. Не пропустіть того часу, коли досягнуто перший успіх.

Ніколи не чекайте особливого випадку хвалити дитину за кожен вдалий крок. Дуже важливо хвалити не взагалі, а конкретно. Не “ти у мене молодець”, а обов'язково “ти поступив добре, тому що ...”, і обов'язково дайте відчути свій настрій – в даному випадку – це радість успіху дитини.

Якщо ж дитина робить певний невірний рух, здійснює помилку, то необхідно...

 

Правило шосте. Зробити своєчасно цьому зауваження.

Відразу дати оцінку вчинку і зробити паузу – дати усвідомити почуте. Будь-яке зауваження потрібно робити відразу після помилки.

 

Правило сьоме. Оцінювати вчинок, а не особистість!

На жаль, якраз в цьому пункті закладена найпоширеніша помилка. “Ти – поганий” (оцінка особистості) звучить замість більш вдалого у цій ситуації “ти вчинив погано” (оцінка вчинку). І необхідно конкретно пояснити, чому в даному випадку дитина вчинила неправильно. Оскільки критикується помилка, а не особистість, то у дитини відпадає необхідність ставати у позу захисника, а разом з тим і непотрібний страх, побоювання бути покараним. З того суворого, навіть жорстокого, але спокійного аналізу вчинку випливає і віра в справедливість вихователя, в його послідовність і не зникає віра в свої сили.

 

Правило восьме. Після зауваження обов'язково доторкніться до дитини і тим самим дайте відчути, що співчуваєте її помилці, вірите в неї, що ви хорошої думки про неї, не дивлячись на помилки.

Сутність людини і її вчинки – не одне і те ж. І потрібно вести себе відповідно : нема нічого гіршого, коли батько або мати ображаються на своїх дітей.

Не піддавайтесь хибній думці, згідно якої діти поділяються на талановитих і не талановитих, хороших і поганих. Кожна дитина може досягнути достатньо багато. Але для цього вона повинна бачити кінцеву мету.

 

Правило дев’яте . Виховання повинно бути поетапним.

Якщо ви приведете високу стрибучу молоду людину в сектор для стрибків у висоту і вкажете їй на планку з відміткою світового рекорду і скажете – стрибай! – то нічого не доб'єтеся. Планку потрібно піднімати поступово. Так само поступово, рухаючись від першої висоти до наступної, штурмує свої планки людського росту дитина. Завдання вихователя – своєчасно і точно піднімати планку, керуючись системою перспективної мети дитини.

 

Правило десяте. Виховання повинно бути жорстким, але добрим.

В цьому і полягає суть своєчасності вихователя. Не потрібно мучитися хибним вибором – який спосіб виховання кращий : жорстокість або доброта, авторитарність або лібералізм - і те і інше рівно віддалене від суті ефективного сучасного виховання дітей в сім'ї. Все добре в свій час, і потрібно вміти застосувати різні методи у відповідності з конкретною ситуацією. Тоді й виховання буде своєчасним .

            Звичайно, можна ще багато називати правил виховання. Але головне добитися того, щоб і батько, і мати, як вихователі своїх дітей, виступали в єдності.

            В.О.Сухомлинський у книзі “Сто порад учителеві” писав : “Ми повинні турбуватися, щоб у матері і батька було єдине уявлення про те, кого вони разом із школою виховують, а звідси і про єдність їх вимог, передусім – до самих себе. Добитися того, щоб батько і мати, як вихователі, виступали в єдності – це означає навчити мудрості материнської і батьківської любові, гармонії доброти і суворості, ласки і вимогливості. З великим тактом, не доторкаючись до особистого, часто болісного, ми прагнемо запобігти помилкам батьків у цій найтоншій сфері духовного життя. Там, де немає мудрості батьківської педагогіки, любов матері й батька калічить дітей.”

 

 

Статут організації батьків учнів Самарської ЗОШ І - ІІІ ст.

 

         1. Загальні положення

 

1.1.          Громадська організація – Самарська сільська організація батьків учнів Самарської загальноосвітньої школи ( надалі ЗОШ ) І-ІІІ ступенів (надалі «Організація» ) є добровільною безприбутковою громадською організацією, створеною на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.

1.2.          У своїй діяльності громадська Організація керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про об'єднання громадян», Конвенцією ООН «Про права дитини», «Положенням про загальноосвітній нвчальний заклад», Статутом Самарської ЗОШ І-ІІІ ступенів, цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти і міжнародного законодавства з прав дитини.

1.3.          Організація створена і діє на основі добровільності, рівноправності її членів, самоврядування, законності та гласності. Організація вільна у виборі напрямків своєї діяльності. Обмеження діяльності Організації може встанавлюватись тільки Конституцією та законами України.

1.4.          Рішення про заснування організації приймається на загальних зборах батьків закладу.

1.5.          Легалізація (офіційне визнання) Організації є обов`язковою і здійснюється шляхом письмового повідомлення про заснування (реєстрацію) керівництва навчального закладу.

1.6.          Держава забезпечує додержання прав і законних інтересів Організації. Втручання державних органів та службових осіб у діяльність Організації, так само як і втручання Організації у діяльність державних органів, службових осіб та у діяльність інших об'єднань громадян, не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

1.7.          Повна назва Організації: «Самарська сільська організація батьків учнів Самарської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів навчання Самарської сільської Ради Дніпропетровської області».

1.8.          Діяльність Організації поширюється на території с. Самарське Петропавлівського району Дніпропетровської області.

1.9.          Юридична адреса Організації: вул. Леніна,1

                                                               с. Самарське

                                                              Петропавлівського району

                                                               Дніпропетровської області

                                                               52722

 

  1. Мета, завдання, основні принципи діяльності Організації

 

2.1.          Метою діяльності Організації є захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи, у відповідних державних, судових органах, а також надання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань загальної середньої освіти

2.2.          Основними завданнями діяльності Організації є сприяння створенню умов для:

-               формування та розвитку особистості учня та його громадської позиції, становленню учнівського самоврядування;

-               виховання в учнів шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії і культури народів, які проживають в Україні;

-               формування загальнолюдської культури і моралі, культури міжетичнтх відносин;

-               захисту здоров'я та збереження життя і здоров'я дітей;

-               здобуття учнями обов’язкової загальної середньої освіти, розвитку їх природних здібностей та підтримки обдарованої молоді;

-               запобігання бездоглядності дітей у вільний від заннять час і безпритульності;

-               всебічного зміцнення зв’язків між родинами, навчальним закладом і громадськістю з метою встановлення єдності їх виховного впливу на дітей;

-               залучення батьківської громадськості до професійної орієнтації учнів, позакласної та позашкільної роботи;

-               організації роботи з розповсюдження психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їх відповідальності за навчання і виховання дітей;

-               вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази навчального закладу та його благоустрою.

2.3.          Основними принципами діяльності Організації є:

-               законність;

-               гласність;

-               колегіальність;

-               толерантність;

-               виборність;

-               організаційна самостійність у межах повноважень, визеачених цим Статутом та законодавством;

-               підзвітність і відповідальність перед загальними зборами батьків школи, класів.

2.4.          Для здійснення мети та завдань, визначених цим Статутом, Організація має право:

-               брати участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;

-               встановлювати зв’язки з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, громадськими організаціями, підприємствами, навчальними та науковими установами щодо надання фінансової та матеріально-технічної допомоги загальноосвітньому навчальному закладу, захисту здоров'я і життя учнів, навчальної та виховної роботи, організації підвозу та харчування учнів, благоустрою та з питань забезпечення санітарно-гігієнічних умов у навчальному закладі;

-               вносити на розгляд керівництва (педагогічної, піклувальної рад) школи пропозиції щодо змін типу нвачального закладу, його статусу, вдосконалення умов організації навчально-виховного процесу, організаційно-господарських питань, які мають бути розглянуті керівництвом школи в місячний термін і результати розгляду доведені до відома батьків;

-               звертатися до директора, класних керівників, піклувальної, педагогічної та ради навчального закладу щодо роз’яснення стану і перспектив роботи навчального закладу та з метою окремих питань, шо турбують батьків;

-               порушувати клопотання щодо позбавлення чи обмеження батьківських прав;

-               за необхідності заслуховувати звіти батьківських комітетів і надавати допомогу щодо поліпшення їх роботи;

-               скликати позачергові батьківські збори (конференції);

-               створювати благодійні фонди відповідно до чинного заканодавства, у т.ч. контролювати надходження і розподіл грошей, брати участь у вирішенні інших питань, передбачених статутом цих фондів;

-               надавати пропозиції щодо матеріальної допомоги учням, стимулювання діяльності медпрацівників і результативності виступів учнів-переможців олімпіад (конкурсів,змагань), батьків;

-               сприяти покращенню харчування учнів;

-               сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування нвчального закладу;

-               брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздоровлення учнів;

-               контролювати раціональне використання фондів загального обовязкового навчання;

-               сприяти організації інноваційної та експериментальної діяльності загальноосвітнього навчального закладу;

-               звертатися до відповідних органів управління освітою, органів громадського самоврядування з питаннями, повязаними з навчанням і вихованням дітей; 

-               бути відзначеними грамотами та іншими формами морального та матеріального заохочення;

-               безкоштовно арендувати приміщення школи для проведення своїх заходів, зборів та інших заходів.

  1. Члени Організації, їх права і обовязки

 

3.1.          Членство в Організації є індивідуальним.Індивідуальними членами Організації можуть бути виключно особи, діти яких навчаються в Самарській ЗОШ І-ІІІ ступенів та визнають Статут Організації.

3.2.          Вступ та вихід з Організації відбувається за рішенням керівного органу Організації на підставі особистої заяви індивідального члена.

3.3.          У випадку вибуття учнів зі школи (перехід в іншу школу, закінчення школи та ін.причини), батьки цих учнів автоматично виходять зі складу Організації.

3.4.          Члени Організації мають право:

-               отримувати інформацію про діяльність Організації;

-               отримувати правовий соціальний захист та допомогу від Організації;

-               обирати і бути обраними до керівних органів Організації;

-               вносити пропозиції щодо напрямків діяльності, розвитку та управління Організацією;

-               приймати участь в усіх заходах, проводить Організація;

-               бути носієм інших прав, відповідно до Статуту Організації.

3.5.          Члени Організації зобовязані:

-               дотримуватись вимог Статуту Організації;

-               виконувати рішення загальних зборів, керівних органів Організації;

-               приймати участь у діяльності Організації, передбаченій її Статутом;

-               своєчасно сплачувати членські внески.

3.6.          Член Організації, який систематично не виконує або неналежним чином виконує обов’язки або перешкоджає своїми діями досягненню мети і завдань Організації, може бути виключений з Організації рішенням керівного органу Організації.

 

  1. Порядок утворення і діяльності керівних органів Організації, їх повноваження

4.1.          Вищим керівним органом Організації є загальні збори (конференція) членів або представників членів Організації, які скликаються не рідше 1 разу на рік.

4.2.          До компетенції загальних зборів належить:

-               визначення основних напрямків діяльності Організації;

-               прийняття Статуту, внесення до нього змін і доповнень;

-               обрання та відкликання керівника Організації та голову ревізійної комісії Організації;

-               прийняття рішення про припинення діяльності або реорганізацію Організації;

-               прийняття рішень про створення Організацією госпрозрахункових уставнов і організацій, заснування підприємств для виконання статутних завдань;

-               встановлення порядку сплати і розміру вступних та членських внесків;

-               вирішення інших питань щодо діяльності Організації.

4.3.          Позачергові загальні збори скликаються за вимогою не менше третини членів або керівника Організації.

4.4.          Про проведення загальних зборів члени Організації повідомляються персонально або через засоби масової інформації не пізніше як за 20 днів до їх скликання.

4.5.          Загальні збори визначаються правочинними, якщо в них приймають участь не мнеше як 50% від загальної кількості членів Організації. Голосування на загальних зборах відкрите, рішення приймаються простою більшістю голосів.

4.6.          Батьківський комітет школи:

-               є вищим керівним органом Організації в період між загальними зборами;

-               створюється з головів батьківських комітетів класів, які обираються на загальних зборах класів терміном на 1 рік;

-               кількісний склад комітету школи визначається щорічно на загальних зборах батьків закладу;

-               виконує рішення загальних зборів Організації;

-               розробляє і реалізує плани роботи Організації;

-               без доручення діє від імені Організації, представляє Організацію в організаціях та установах;

-               видає доручення на право розпорядження коштами та власністю Організації, може відкривати та закривати рахунки у банках та інших фінансово-кредитних установах;

-               має право приймати до свого розгляду та вирішувати будь-яке питання щодо забезпечення діяльності Організації.

 

  1. Кошти та майно Організації. Здійснення господарськоїдіяльності

5.1.          Організація може мати у власності кошти та інше майно, необхідне для здійснення її статутної діяльності.

5.2.          Організація набуває право власності на кошти та інше майно, передане їй засновниками, членами або державою, набуте від членських внесків, а також на майно, придбане за рахунок власних коштів чи на інших підставах, не заборонених законом.

5.3.          Кошти та інше майно Організації не може перерозподілятися між членами Організації, використовується згідно з законодавством України.

5.4.          Право власності Організації реалізує її вищий керівний орган в порядку, передбаченому законодавством України та цим Статутом.Окремі функції щодо господарського управління коштами та майном може бути покладено вищим керівним статутним органом на створюванні ним органи управління Організації.

5.5.          Для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю Організація створює ревізійну комісію, яка обирається у складі 3 осіб. Голова та члени ревізійної комісії не можуть бути членами батьківського комітету закладу.

5.6.          Ревізійна комісія Організації:

-               здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Організації;

-               перевіряє звіти та фінансову документацію, що подаються головою батьківського комітету, готує по них висновки;

-               перевіряє діяльність батьківського комітету за дорученням загальних зборів Організації;

-               має доступ до всіх фінансово-господарських документів організації.

 

  1. Порядок внесення змін і доповнень до статуту

 

6.1.Внесення змін і доповнень до статуту Організації здійснюється за рішенням загальних зборів Організації.

6.2. Про зміни, що сталися в статутних документах, Організація повідомляє у 5-денний строк реєструючий орган.

 

 

  1. Припинення діяльності Організації

 

7.1.          Припинення діяльності Організації здійснюється шляхом її реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

7.2.          Реорганізація Організації здійснюється відповідно до її Статуту. Реєстрація новоствореного об'єднання здійснюється у порядку, встановленому законодавством України.

7.3.          Ліквідація Організації здійснюється на підставі Статуту або рішення суду.

 

24 лютого 2022 року на світанку росія напала на Україну по всій довжині спільного кордону, від Луганська до Чернігова, а також із території Білорусі й окупованого Криму.